Jedna z największych sieci detalicznych w RPA, Grupa SPAR, postanowiła sprzedać swój biznes w Polsce. Jak poinformowała firma, decyzja ta wynika z przemyślanej analizy oraz dążenia do służenia najlepszym interesom zarówno grupy, jak i jej akcjonariuszy. W Polsce pod szyldem SPAR działa obecnie 212 sklepów spożywczych, dwa centra dystrybucyjne oraz zakład produkujący gotowe dania.
Początki i globalna ekspansja
SPAR, pierwotnie założony w Holandii w 1932 roku przez Adriaana van Wella, rozpoczął swoją działalność jako kooperatywa detaliczna pod nazwą De Spar. Nazwa ta jest skrótem holenderskiego hasła „Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig”, co można przetłumaczyć jako „wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”.
Sieć sklepów SPAR z biegiem lat stała się globalnym fenomenem w świecie detalicznej sprzedaży. Z charakterystycznym logo SPAR na fasadzie sklepów można się spotkać w 48 krajach, rozsianych po czterech kontynentach. Co ważne, jest to największa na świecie sieć franczyzowa w sektorze detalicznym. Na całym świecie, codziennie, w sklepach SPAR zakupy robi aż 13,5 miliona klientów, obsługiwanych przez blisko 12,78 tysiąca punktów.
Co dalej dla SPAR w Polsce?
Mimo decyzji o sprzedaży swojego biznesu w Polsce, Grupa SPAR podkreśliła, że do momentu sfinalizowania transakcji będzie kontynuować działania mające na celu rozwój i wzrost działalności w kraju. Dla klientów oznacza to, że przez jakiś czas będą mogli nadal korzystać z oferty sklepów sieci.
Wycofanie się z Polski jest częścią strategii SPAR, ale pozostaje ważnym pytaniem, kto stanie się następcą tej renomowanej sieci w naszym kraju i czy nowy inwestor będzie kontynuował tradycje i standardy, jakie przez lata wyznaczał SPAR.
Redaktor naczelna portalu. W redakcji zajmuje się również tematami miejskimi.
Z zawodu językoznawca i tłumacz. Uwielbia podróżować, odkrywać nową kuchnię i poznawać ludzi.